Завдання для дистанційної роботи студентів ІІ курсу денного відділення

з нормативної дисципліни «Історія пізнього середньовіччя»*

 

*завдання за частиною В. В. Чепіженко див. відповідно: ІНДЗ: Чепіженко В. В.

 

Завдання до лекційної частини курсу

Викладач – к.і.н., доц. Нємченко Ірина Вікторівна

 

1.За підручником: История средних веков: В 2 т. Т. 2: Ранее Новое время: Учебник / Под ред. С.П. Карпова. – М.: МГУ, 2008. – 432 с.

опрацювати розділи 2 та 3 «Основні тенденції історичного розвитку Західної Європи наприкінці XV – у першій половині XVII ст.» та «Економічний розвиток країн Західної Європи в ранній новий час» (с. 10 – 53); розділ 8 «Іспанія в XVI– першій половиніXVII ст.» (с. 155 – 179); розділ 9 «Нідерланди в XVI – першій половині XVII ст.» (с. 180 – 212).

2.За посібником:Нємченко І. В. Історія країн Західної Європи доби пізнього середньовіччя. Частина І: Навчально-методичний посібник (для студентів історичного факультету) / І. В. Нємченко, В. В. Чепіженко. – Одеса: ОНУ, 2017. – 238 с.

опрацювати розділ І «Основні тенденції історичного розвитку Західної Європи в XVIпершій половині XVIIст.» (с. 15 – 21); занотувати (не більше 2 сторінок на питання) та надіслати в електронному форматі відповіді на питання для самоконтролю зі с. 20

3.За посібником: Нємченко І. В. Історія країн Західної Європи доби пізнього середньовіччя. Частина ІІІ: навч.-метод.посіб. (для студентів факультету історії та філософії) / І. В. Нємченко, В. В. Чепіженко. – Одеса: ОНУ, 2019. – 144 с.

опрацювати розділ ІІ «Іспанія уXVI – першій половині XVII ст.» (с. 44 – 55).

Завдання до практичної частини курсу (6 год.)

та самостійної роботи (12 год.)

Викладач – Чепіженко Вадим Віталійович*

 

*завдання за частиною І. В. Нємченко див. відповідно: ІНДЗ: Нємченко І. В.

 

Всі матеріали для оцінювання надсилати на електронну адресу Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript. («Вадим Віталійович Чепіженко») або до групи в Telegram «Історія середніх віків» (https://web.telegram.org/#/im?p=g332057801)

 

Завдання

Термін виконання

1

Заповнити та надіслати в електронному форматі контурну карту «Великі географічні відкриття»:

Позначити на карті чотири подорожі Христофора Колумба, подорожі БартоломеоДіаша, Васко да Гами, навколосвітню подорож ФернанаМагелана, подорожі ПедруАлварешаКабрала, Васко Нуньєса де Бальбоа та Джона Кабота

Легенда: порт з якого вийшли кораблі, маршрут, основні зупинки, відкриття

20.03.20

2

За посібником: Нємченко І. В. Історія країн Західної Європи доби пізнього середньовіччя. Частина І: Навчально-методичний посібник (для студентів історичного факультету) / І. В. Нємченко, В. В. Чепіженко. – Одеса: ОНУ, 2017. – 238 с.

опрацювати тексти до практичного заняття «Гуманізм та Реформація в Німеччині І пол. XVIст.» (тематика практичного на с. 78 питання 1-3, тексти на с. 86 – 129)

25.03.20

3

За посібником: Нємченко І. В. Історія країн Західної Європи доби пізнього середньовіччя. Частина ІІІ: навч.-метод. посіб. (для студентів факультету історії та філософії) / І. В. Нємченко, В. В. Чепіженко. – Одеса: ОНУ, 2019. – 144 с.

опрацювати тексти до практичного заняття «Політичні ідеї Нікколо Макявеллі» (с. 8 – 43).

27.03.20

4

Порівняйте твори Еразма Ротердамського «Виховання християнського державця» (с. 112 – 119 навч.-метод. посіб. частина І) та НікколоМак’явеллі «Державець» (с. 28 – 39 навч.-метод. посіб. частина ІІІ). Напишіть коротке аналітичне есе[1] обсягом до 3 сторінок з аналізом порівнюваних текстів.

01.04.20



[1] Есе – твір-міркування невеликого обсягу з вільною композицією, що виражає індивідуальні враження, міркування з конкретного питання, проблеми й свідомо не претендує на повноту й вичерпне трактування теми. Головна місія та мета есе – це самостійне бачення студентом проблеми, питання, теми на підставі опрацьованого матеріалу та аргументів, у відповідності до обраного підходу, стилю тощо. 

1

Заповнити та надіслати в електронному форматі контурну карту «Великі географічні відкриття»:

Позначити на карті чотири подорожі Христофора Колумба, подорожі БартоломеоДіаша, Васко да Гами, навколосвітню подорож ФернанаМагелана, подорожі ПедруАлварешаКабрала, Васко Нуньєса де Бальбоа та Джона Кабота

Легенда: порт з якого вийшли кораблі, маршрут, основні зупинки, відкриття

20.03.20

2

За посібником: Нємченко І. В. Історія країн Західної Європи доби пізнього середньовіччя. Частина І: Навчально-методичний посібник (для студентів історичного факультету) / І. В. Нємченко, В. В. Чепіженко. – Одеса: ОНУ, 2017. – 238 с.

опрацювати тексти до практичного заняття «Гуманізм та Реформація в Німеччині І пол. XVIст.» (тематика практичного на с. 78 питання 1-3, тексти на с. 86 – 129)

25.03.20

3

За посібником: Нємченко І. В. Історія країн Західної Європи доби пізнього середньовіччя. Частина ІІІ: навч.-метод. посіб. (для студентів факультету історії та філософії) / І. В. Нємченко, В. В. Чепіженко. – Одеса: ОНУ, 2019. – 144 с.

опрацювати тексти до практичного заняття «Політичні ідеї Нікколо Макявеллі» (с. 8 – 43).

27.03.20

4

Порівняйте твори Еразма Ротердамського «Виховання християнського державця» (с. 112 – 119 навч.-метод. посіб. частина І) та НікколоМак’явеллі «Державець» (с. 28 – 39 навч.-метод. посіб. частина ІІІ). Напишіть коротке аналітичне есе[1] обсягом до 3 сторінок з аналізом порівнюваних текстів.

01.04.20



[1]Есе – твір-міркування невеликого обсягу з вільною композицією, що виражає індивідуальні враження, міркування з конкретного питання, проблеми й свідомо не претендує на повноту й вичерпне трактування теми. Головна місія та мета есе – це самостійне бачення студентом проблеми, питання, теми на підставі опрацьованого матеріалу та аргументів, у відповідності до обраного підходу, стилю тощо.

с/к Модернізація в світі: європейський та азійський варіанти - 4 курс "Європейські студії".

Написати рецензію та підготуватися до обговорення:

 

Ганди - Путь Махатмы

https://www.youtube.com/watch?v=8gHFtO_HR0M

 Тираны ХХ века! Пол Пот Величайшие злодеи мира Дискавери документальные фильмы

https://www.youtube.com/watch?v=0AaG2sDchYg

 Мао Цзедун

https://www.youtube.com/watch?v=CC5mxivPWQs&t=9s

 

Структура методики історичного дослідження.

Місце і роль методів в історичному пізнанні. Значення філософських методів для історичної науки. Специфіка застосування загальнонаукових методів в історичній науці. Методи історичного дослідження як способи вирішення окремих науково-дослідних завдань.1) Основні історичні методи: історико-генетичний, історико-порівняльний, історико-типологічний, історико-системний, історико-динамічний.2) Критерії виділення спеціально-історичних методів: Методи історичного дослідження, розроблені в рамках спеціальних історичних дисциплін (історіографія, джерелознавство, археологія, етнографія, архівознавство). 3)Міждисциплінарність як характерна риса сучасних методів історичного дослідження (усна історія, історична антропологія, психоісторія , кліометріка).

Література:

Баскаков А.Я., Туленков Н.В. Методология научного исследования: Учебное пособие. Киев, 2002.

Бондаренко Г. Історичне пізнання: питання теорії і практики. Луцьк, 1998.

Зашкільняк Л. Методологія від давнини до сучасності. Львів, 1999.

Зашкільняк Л.О. Вступ до методології історії. Львів, 1996.

Ковальченко И.Д. Методы исторического исследования. - М., 2006.

Методологические проблемы истории. Учебное пособие для студентов вузов. / под общ. ред. В. Н. Сидорцова . Минск, 2006.

Теория и методология истории: учебник для вузов / Отв.ред. В. В. Алексеев, Н. Н. Крадин, А. В. Коротаев, Л. Е. Гринин. – Волгоград: Учитель, 2014.

Теория и методология исторической науки. Терминологический словарь. Отв. ред. А.О. Чубарьян. М., 2014

Яковенко Н. Вступ до історії. Київ, 2007

 

Концептуальні засади сучасних макроісторичних досліджень.  

1)Світ-системний підхід. Концепція світів-економік Ф. Броделя. як досвід побудови глобальної історії. І.Валлерстайн та його досвід побудови глобальної історії Критерії мирсистемного аналізу А. Р. Франк та методологічна особливість його Світ-Системного підходу.

2.)Модернізаційні концепції . Становлення теорії модернізації в 1950-1960-ті рр.. та ідея конвергенції. Три ешелони модернізації. Обґрунтування в європейській науці тези про специфіку східної модернізації як неорганічного варіанту. Розробка у другій частині 80-х рр. Концепції «модернізації в обхід модерніті» Ш.Ейзенштадт, Абдель-Малек.

3)Цивілізаційна теорія.. Історико-цивілізаційна концепція А.Дж.Тойнбі. Теорія соціокультурної динаміки цивілізацій П. Сорокіна. Еволюція ідейно-теоретичних поглядів А.Дж.Тойнбі в 60-70-ті роки. Світ цивілізацій С.П.Гантінктона. Загальні принципи сучасної цивілізаційної концепції.

 

Література:

Бродель Ф. Матеріальна цивілізація. Київ, 1995-1998. Т.1-3.

Валлерстайн И. Миросистемный анализ: Введение. М.: Территория

будущего. 2006.

Гантінктон С.П. Протистояння цивілізацій та зміна світового порядку.-Львів:Кальварія,2006.

   Павленко Ю. Історія світової цивілізації. Соціокультурний розвиток   людства. Київ, 1996.

Иггерс Г., Ван Э. Глобальная история современной историографии. М., 2012.

Павленко Ю.В. История мировой цивилизации. Философский анализ. – К.,2002.

Сравнительное изучене цивилизаций:Хрестоматия:Учеб. Пособие для студетов вузов/Сост.,и вступ. ст. Б.С.Ерасов.-М.:Аспект Пресс,1999.

Тойнби А.Дж. Цивилизация перед судом истории. - М., 1995.

Тойнбі А.Дж. Дослідження історії. - В 2-х т. - К.: Основи, 1995.

Франк А.Г. Азия проходит полный круг – с Китаем как «Срединным государством»…/Цивилизация. Вып.5.-М.-2002.-С192-202.

Франк Андре Гундер Джиллс Барри К. Пять тысячлет мировой системы в теории и практике ( перевод Евтушенко С.А. и Жигжитова С.В.) http://www.worldpolit.rn/index.php?option=com content&task=view&id=78&Itemid=40.

Цивилизационные модели современности и их исторические корни. /Ю.Н. Пахомов, С.Б. Крымский, Ю.В. Павленко и др. Под. Ред.Ю.Н. Пахомова.-К.:Наук. Думка.2002.

Эйзенштадт Шмуель , Вольфганг Шлюхтер. Пути к различным вариантам ранней современности: сравнительный обзор. // Ойкумена. Альманах сравнительных исследований политических институтов, социально-экономических систем и цивилизаций. Выпуск 1. – Харьков: Константа, 2003. – 189–202 с.

Eisenstadt S. N. Multiple modernities Daedalus; Winter 2000; 129, 1; Research Library Core http://www.havenscenter.org/files/Eisenstadt2000_MultipleModernities.pdf